051/ 606 740
051/ 606 720

Tek na smučeh: zbistri duha, oblikuje telo, navda z energijo

Tek na smučeh je vrsta hitre hoje, oziroma teka na smučeh, ki se v glavnem goji v nižinskih ali nižjih alpskih predelih in velja za enega najbolj kompleksnih športov, saj vadba zahteva delo vseh glavnih mišičnih skupin: rok, nog, trebuha, hrbta in – zadnjice. Poleg tega, da vključuje vse glavne mišične skupine, pa sama mišična vlakna z redno vadbo postanejo dolga in prožna. Torej, če želite lepo grajeno in skladno telo, je tek na smučeh pravi šport za vas.

Glede na konfiguracijo terena je tek na smučeh po ravnini, v klanec in s klanca različen. Tek na smučeh ni le tekmovalen šport, ampak v obliki turnega smučanja in izletov ena najbolj zdravih športno - rekreativnih dejavnosti.

Njegov čar boste tako spoznali tudi tisti, ki se s športom šele spogledujete, saj dejansko ne zahteva »vražje« vzdržljivosti, ampak omogoča, da do le-te postopno pridete. Začetniki se namreč lahko na smučkah »le« sprehajate in tako občutite svoje telo ter okusite svobodo, ki jo gibanje na svežem zimskem zraku prinaša v idilično zasneženi pokrajini, stran od mestnega smoga. Postopno pa iz sprehajanja začnete podaljševati korak, vnesete nekoliko več dinamike in preidete v tek. Za tovrstno rekreacijo je primernejša klasična tehnika in gibanje v tekaški smučini. Priporočljivo pa je, da izbirate lažje, bolj ravninske terene in šele postopno preidete na zahtevnejše.

Tek na smučeh je prijazen do sklepov - gibi so blagi in veliko manj intenzivni kot na primer pri »suhem« teku, joggingu. To pa pomeni, da je tovrstna vadba na nek način prizanesljiva tudi do tistih, ki imate morda kakšen kilogram preveč in odlična, da se ga znebite. Redno ukvarjanje s tekom na smučeh vas bo definitivno »nagradilo« s kakšnim kilogramom manj  in kakšno mišico več.

Če so doline zasnežene, je kar veliko poligonov, ki omogočajo tek na smučeh, vendar pa pravi tekaški zanesenjaki ne vztrajajo zgolj na urejenih smučinah, ampak gredo dobesedno čez drn in strn.